Ako neskolabovať z tepla? Všetko čo by ste mali vedieť, kým nepríde k najhoršiemu

Vysoké teploty môžu vytvoriť príťažlivú bronzovú pokožku, ale i zdravotné ťažkosti. Kolapsové stavy nie sú výnimkou u detí či starších ľudí. Pozor si musia dávať napríklad i ľudia s kardiovaskulárnymi ochoreniami, vysokým krvným tlakom či hormonálnymi ochoreniami.

Ľubomír Hudačko
Ilustračný obrázok k článku Ako neskolabovať z tepla? Všetko čo by ste mali vedieť, kým nepríde k najhoršiemu
Zdroj: Webnoviny.sk

Ľudia by počas horúčav mali dbať na dodržiavanie pitného režimu. Dospelý človek by mal počas dňa vypiť najmenej tri litre nápojov. „Nevhodné sú však nápoje s obsahom cukru, kofeínu, chinínu či alkoholu. Do pitného režimu sa teda nezapočítavajú tekutiny prijaté vo forme malinoviek, piva, alkoholu, kávy. Ideálna je obyčajná voda,“ uvádza Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR. Nápoje by sa mali prijímať pravidelne v menších dávkach, vhodnejšie sú vlažné nápoje.

Počas teplých mesiacov môžu byť viac nebezpečné potraviny, ktoré si vyžadujú podmienky chladenia a potraviny v systéme rýchleho občerstvenia. Nakúpené chladené či mrazené potraviny treba preto čo najskôr prepraviť domov do chladničky, pokiaľ sa mrazené potraviny cestou rozmrazia, nemali by sa už opätovne zamrazovať, je potrebné ich spracovať.

Na priame slnenie sú vhodné len ranné a neskoré popoludňajšie hodiny, pri opaľovaní či výlete do prírody treba používať krémy s ochranným faktorom pred UV žiarením. Počas teplých dní sa odporúča nosiť podľa možnosti odev svetlých farieb a z prírodných materiálov, má byť ľahký, vzdušný a voľného strihu. „Syntetické materiály nie sú vhodné, pretože neumožňujú odparovanie potu,“ dodávajú odborníci ÚVZ SR.

Zdroj: TASR

Odporúčame