RADÍME: Pri kúpe ojazdeného auta si dajte pozor, polovica z nich má stočené kilometre

Kúpa ojazdeného auta prináša so sebou aj určité riziká. Preto by pri jeho obstarávaní nemala chýbať opatrnosť. Dôkladná kontrola a prehliadka pred samotnou kúpou znižuje riziko neskorších ťažkostí.

Ilustračný obrázok k článku RADÍME: Pri kúpe ojazdeného auta si dajte pozor, polovica z nich má stočené kilometre
Zdroj: TASR

Hlavným argumentom pre kúpu ojazdeného auta je cena. Voľba ojazdeného auta je, samozrejme, rizikovejšia, pretože je potrebné vozidlo dôkladne preveriť. Spoločnosť , ktorá je lídrom v overovaní pôvodu a histórie vozidiel, definovala základné riziká, ktoré na záujemcu číhajú pri výbere ojazdeného vozidla.

Podľa tejto spoločnosti je až 20 % vozidiel omladených, najčastejšie sa však falšuje dátum ich prvej registrácie. Auto môže mať za sebou bohatú a nie vždy priznanú históriu. Úplná havária, právny problém, alebo môže byť stále nahlásené v krajine pôvodu. Problémom je aj skutočnosť, že technická ani evidenčná kontrola nedohliadajú na originalitu identifikačných znakov vozidiel.

Takmer polovica predávaných ojazdených vozidiel má stočené najazdené kilometre.

Laik neodhalí pri prehliadke auta technické nedostatky. Preto odborníci odporúčajú kontrolu v autorizovanom servise, kde sa o auto postarajú odborníci.

„Práve technický stav vozidla býva pri výbere ojazdeného vozidla často podceňovaný. Návšteva špecializovaného servisu by mala byť samozrejmosťou. Aby ste nemali po kúpe auta žiadne výčitky, nechajte ho v špecializovanom servise skontrolovať a zamerajte sa aj na detaily. Napríklad si nechajte skontrolovať hrúbku laku meračom. Rôzna hrúbka vrstvy je znamením, ktoré naznačuje opravu. Dôležité je preto skontrolovať auto nielen zvonka, ale taktiež zvnútra, podvozok a, samozrejme, aj motor. To všetko sú veci, ktoré vám kvalitný autoservis dokáže odhaliť,“ radí Jindřich Krejčí, riaditeľ siete autoservisov v Česku a na Slovensku.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR

Odporúčame