Rastislav Búgel Správy

Po desaťročí škrtania sa dočkáme: Železničná doprava sa posilní na celom Slovensku

Ministerstvo dopravy už pripravilo nový grafikon vlakovej dopravy 2013/2014, ktorý začne platiť od decembra tohto roku. Železničná osobná doprava sa od decembra tohto roka posilní na najviac využívaných tratiach na území celého Slovenska.

Vlakové spoje nebudú zrušené ani redukované na žiadnych trasách. Ministerstvo dopravy už má hotový nový grafikon vlakovej dopravy 2013/2014, ktorý začne platiť v závere roka. „Po desaťročiach poklesu výkonov v železničnej doprave sa obyvatelia konečne dočkajú zahustenia spojov, pretože objem odjazdených vlakových kilometrov navýšime o 480 tisíc,“ informoval v piatok minister dopravy Ján Počiatek. „Ak by sme navýšenie prerátali na počet dní a vlakov, každý deň bude v priemere premávať o 26 vlakov viac,“ dodal minister.

Navýšenie umožnil taktový grafikon

Navýšenie počtu vlakových kilometrov podľa rezortu dopravy umožnilo minuloročné zavedenie taktového grafikonu. „Ten zaviedol na koľajnice poriadok a vďaka nemu jazdia vlaky v pravidelných intervaloch, ktoré ľuďom uľahčia orientáciu vo vlakovej doprave. Krytie zvýšených nákladov si bude rezort uplatňovať pri príprave štátneho rozpočtu na rok 2014,“ uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Až potom bude podľa neho možné hovoriť o definitívnej podobe grafikonu, zatiaľ je to len plán rezortu dopravy.

Posilnia prepravu na tratiach s veľa ľuďmi

Ministerstvo dopravy určilo zoznam dvanástich tratí s nízkym využívaním regionálnej vlakovej dopravy do 500 osôb denne. „Ide len o konštatovanie o vyťaženosti regionálnych tratí. To však neznamená, že ideme spoje na týchto tratiach hneď obmedzovať alebo rušiť,“ uviedol Kóňa. Rozhodnutie o nasadení vlakov podľa neho vždy vychádza zo záujmu cestujúcich. Ministerstvo chce posilňovať prepravu na tratiach, ktorú využíva veľa ľudí.

Na rozhraní západného a severného Slovenska sa posilní napríklad doprava na trati Nitra – Topoľčany – Prievidza.

„Ide predovšetkým o dopravnú obsluhu významných spádových centier, kde budú vlaky premávať počas špičky pravidelne každú hodinu v tú istú minútu a v dvojhodinovom takte mimo špičky s posledným vlakom po 20. alebo 22. hodine,“ dodal Kóňa. V odôvodnených prípadoch podľa neho existujú výnimky z taktového časovania tak, aby boli uspokojené potreby cestujúcich.

Foto: ilustračné

Zdroj: Webnoviny.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM