Dávid Hrdý Samospráva

Projekt digitalizácie služieb: Cez internet budeme môcť nahlásiť aj poruchy na verejnom osvetlení

Okrem zefektívnenia administratívneho styku budú môcť občania nahlasovať napríklad aj poruchy na verejnom osvetlení či závady na miestnych komunikáciách. Na podrobnosti sme sa pýtali projektového manažéra Mesta Topoľčany, Mgr. Vladimíra Greža.

Ilustračný obrázok k článku Projekt digitalizácie služieb: Cez internet budeme môcť nahlásiť aj poruchy na verejnom osvetlení
Zdroj: Webnoviny.sk

Okrem daní aj ohlasovanie porúch

O avizovanom projekte zavedenia digitálnych služieb sme vás už informovali v článku Mesto chce zefektívniť svoje služby: Schválilo projekt za viac ako 800 tisíc eur! Podľa Vladimíra Greža, systém digitálnych služieb nebude obsahovať iba služby týkajúce sa daňových povinností občanov.

„Projekt by mal zabezpečiť sprístupnenie elektronických služieb mesta a zabezpečiť ich všeobecnú použiteľnosť pre čo možno najväčšie spektrum obyvateľstva. Občania tak budú môcť prostredníctvom internetu využívať služby ako napríklad platenie miestnych daní, podávanie daňového priznania k dani z nehnuteľností, Podávanie daňového priznania k dani za psa, ,hlasovať závady na chodníkoch a priechodoch pre chodcov, či ohlasovať poruchy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie apod.“ napísal nám Vladimír Grežo.

Čaká sa na schválenie

Projekt schválilo Mestské zastupiteľstvo, no jeho schválenie ešte musí odobriť Ministerstvo financií ako sprostredkovateľský orgán.“Mestské zastupiteľstvo schválilo realizáciu projektu v prípade, že jeho návrh bude schválený ministerstvom financií a následne bude podpísaná zmluva o poskytnutí nenávratného finančného prostriedku na realizáciu jeho aktivít. Predpokladaná doba realizácie projektu je február 2014 až december 2015,všetko však závisí od toho ako plynulo bude prebiehať schvaľovací proces na ministerstve financií“ odpovedal pre náš portál Topoľčany 24 Vladimír Grežo.

Očakávanie mesta

Mesto Topoľčany si od projektu sľubuje okrem skvalitnenia služieb aj rozšírenie ich využívania pre širšie spektrum občanov.Podľa Vladimíra Greža realizáciou jednotlivých aktivít projektu sa dosiahne najmä zníženie administratívneho zaťaženia pri vybavovaní záležitostí na mestskom úrade, vytvorí sa možnosť využívať služby eGovernmentu pre väčšie spektrum občanov, vrátane hendikepovaných občanov a sociálne znevýhodnených skupín obyvateľstva,skráti sa čas vybavovania úradných agend či zabezpečí sa zvyšovanie a skvalitňovanie portfólia elektronických služieb mesta.

Foto:Ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM