LULA Rôzne

V Nitrianskom kraji vznikne regionálna značka Nitrava: Už teraz je o ňu záujem

Regionálne produkty z Nitrianskeho kraja by mohla označovať spoločná značka. Záujem o ňu prejavili podnikatelia aj výrobcovia potravín.

Ilustračný obrázok k článku V Nitrianskom kraji vznikne regionálna značka Nitrava: Už teraz je o ňu záujem
Zdroj: TASR

Desiatky obcí, podnikateľov i drobných remeselníkov sa už v tomto roku zapojilo v Nitrianskom samosprávnom kraji (NSK) do rozvojových aktivít vo svojich regiónoch. Podľa slov Viery Ďuricovej-Melušovej z NSK už v rámci programu Leader a dotačnej politiky kraja predložili v roku 2017 miestne akčné skupiny (MAS) 156 projektov.

Rozvoj vidieka

Program Leader zameraný predovšetkým na mobilizáciu a rozvoj vidieka sa podľa slov predsedu NSK Milana Belicu v jednotlivých regiónoch kraja ujal. „Dnes máme už 17 akčných skupín, ktoré pokrývajú celé územie NSK. Skutočne sa dnes už obce spájajú a zároveň si vzájomne aj pomáhajú,“ skonštatoval počas konferencie Podporujeme rozvoj vidieka, ktorá sa konala v Kaštieli v Mojmírovciach.

Jednou z MAS, ktorá sa do programu rozvoja vidieka aktívne zapája, je aj akčná skupiny CEDRON-NITRAVA, ktorá združuje 18 obcí, desiatky podnikateľov a ďalších organizácií, ktoré zastupujú územie medzi mestami Nitra a Nové Zámky s viac ako 40 000 obyvateľmi.

Financovanie projektov

„Sme veľmi radi, že podpora zo strany NSK je skutočne excelentná. Je to jediný kraj na Slovensku, ktorý má zavedený mechanizmus na podporuje rozvoja vidieka, To je jedinečné a ďalšie kraje sa v tomto smere majú čo učiť. Tento finančný nástroj priniesol na naše územie od roku 2009 viac ako 250 000 eur na rôzne malé projekty. Spolu so spolufinancovaním je to 300 000 eur, ktoré sa preinvestovali cielene len na rozvoj vidieka,“ vyčíslila manažérka MAS CEDRON-NITRAVA Daniela Kozáková.

Regionálna značka

Jednou z najnovších aktivít tejto akčnej skupiny je snaha o zavedenie regionálneho značenia produktov. „V tomto roku sa tento proces už ukončuje. Nová značka bude niesť názov Regionálny produkt Nitrava. Nitrava preto, pretože sme blízko mesta Nitra a tiež preto, že naším územím preteká rieka Nitra. Cieľom tohto regionálneho značenia je práve podpora drobných výrobcov, tradičných regionálnych výrobkov, podpora miestnej malej ekonomiky i zdravého lokálpatriotizmu,“ doplnila Kozáková.

Je o ňu záujem

O regionálnu značku Nitrava už podľa nej prejavilo záujem viac ako 90 subjektov. Sú medzi nimi podnikatelia, výrobcovia potravín, remeselníci, poskytovatelia služieb i dve kultúrne podujatia. Nová značka by mala začať fungovať od budúceho roku, hneď po ukončení celého administratívneho procesu a po oficiálnom schválení.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR

Rýchle správy

Najčítanejšie